Cum a reușit Renault să reziste ca să nu intre în faliment

Autor: Mihai Morcovescu 09 feb. 2022 Știri auto
Cum a reușit Renault să reziste ca să nu intre în faliment

Producătorul francez de automobile Renault s-a confruntat cu o criză severă de lichiditate în cel mai grav moment al pandemiei de Covid-19. Grupul care deține și marca Dacia s-a bazat pe un împrumut garantat de statul francez, reușind, astfel, să evite falimentul. Aceasta este concluzia unui raport al Curții de Conturi din Franța.

Cum a salvat statul francez Renault și, implicit, Dacia?

Raportul Curţii de Conturi franceze arată în mod detaliat cât de dificilă era situaţia financiară a Grupului Renault în prima jumătate a anului 2020. În perioada în care a izbucnit pandemia de Covid-19, uzinele şi reprezentanțele auto au fost închise în contextul impunerii carantinei.

La acel moment, statul francez a garantat un împrumut în valoare de cinci miliarde de dolari. Preşedintele grupului, Jean-Dominique Senard, şi directorul general interimar, Clotilde Delbos, au descris împrumutul foarte important pentru companie. Acesta a fost prezentat sub forma unei plase de siguranţă.

În raportul Curții de Conturi franceze se arată importanța acelui împrumut garantat de statul francez. Cele patru miliarde de euro trase de Renault din acel împrumut până la finele lui 2020 „au fost esenţiale pentru continuarea activităţii grupului”.

Asemenea majorității producătorilor din industria auto, Grupul Renault a fost lovit din plin de scăderea semnificativă a vânzărilor de automobile în 2020.

Grupul Renault a avut de suferit mai mult decât rivalii Volkswagen AG şi Stellantis NV. Pandemia a venit într-un moment în care tocmai ieşea dintr-o criză managerială provocată de arestarea în 2018 a fostului CEO Carlos Ghosn. În plus, era şi o perioadă de extindere agresivă a cotei de piaţă.

Împrumutul garantat de stat a permis ca bilanţul mărcii franceze să rămână unul net pozitiv. Cu toate acestea „nu a rezolvat o problemă mai structurală a profitabilităţii”, au concluzionat auditorii.

Renault a precizat că împrumutul garantat de stat i-a permis să dispună de lichidităţi şi să îi liniştească pe investitori. „În joc nu a fost supravieţuirea companiei, ci nivelul suficient de lichiditate”, a precizat producătorul francez de automobile.

Brandul românesc Dacia a fost preluat de Renault în anul 1999. Primul model sub patronajul grupului francez a fost Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător foarte important pe piaţa auto europeană. Constructorul de la Mioveni a lansat apoi modele de succes precum Sandero, Duster sau Jogger.

Sursa: Bloomberg


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide